Adres: 15-461 Białystok, Waryńskiego 24a
Województwo: podlaskie
Telefon/fax: tel. 85 732 33 33
Data zamieszczenia: 2024-07-17
Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
I.1. Nazwa i adres: Galeria im. Sleńdzińskich Waryńskiego 24a 15-461 Białystok , woj. podlaskie tel. 85 732 33 33 REGON: 050130318
Adres strony internetowej zamawiającego: galeriaslendzinskich.pl
I.2. Rodzaj zamawiającego: Instytucja kultury
Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu
II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Adaptacja i modernizacja zabytkowego obiektu na potrzeby Galerii im. Sleńdzińskich – etap I – Remont dachu i poddasza
II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest adaptacja i modernizacja zabytkowego obiektu na potrzebyGalerii im. Sleńdzińskich – etap I – Remont dachu i poddasza.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w dokumentacji projektowej oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót stanowiącej załącznik nr 7 do SWZ.
II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45453000-7
II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
III.1. Warunki dotyczące zamówienia
Informacja na temat wadium: 1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości: 5000,00 zł.2. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawyz dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić PRZELEWEM na rachunek bankowyw Banku PEKAO nr 36 1240 1154 1111 0010 3579 6902 a dowód wpłaty wadium należy dołączyć do oferty. W tytule wpłaty należy wpisać: Wadium – Adaptacja i modernizacja zabytkowego obiektu na potrzeby Galerii im. Sleńdzińskich – etap I – Remont dachu i poddasza.4. Wadium składane w pozostałych formach powinno być wniesione w oryginale w postaci elektronicznej. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument może być wystawiony na zlecenie jednego z konsorcjantów, ale z jego treści musi wynikać, że ofertę składa konsorcjum.5. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w tym terminie znajdzie się na koncie Zamawiającego. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji (lub poręczeń) powinna ona obejmować pełny okres związania ofertą.6. Zamawiający odrzuci ofertę jeżeli Wykonawca nie wniósł wadium, lub wniósłw sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp.7. Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności:1) upływu terminu związania ofertą,2) zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego,3) unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, z wyjątkiem sytuacji gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termindo jego wniesienia.8. Zamawiający, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku zwraca wadium Wykonawcy:1) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert,2) którego oferta została odrzucona,3) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza,4) po unieważnieniu postępowania, w przypadku gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołaniena czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionegow formie gwarancji lub poręczenia, występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczycielaz żądaniem zapłaty wadium, jeżeli:1) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128ust. 1 ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności,o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowaw art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgodyna poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej;2) Wykonawca, którego oferta została wybrana:a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, którego oferta została wybrana.
III.2. Warunki udziału
Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – nie dotyczy,2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, jeśli wynika to z odrębnych przepisów – nie dotyczy,3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:w celu potwierdzenia warunku Wykonawca winien wykazać posiadanie w banku lub spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości min. 200 000,00 zł, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed złożeniem informacji,4) zdolności technicznej lub zawodowej:w celu potwierdzenia warunku Wykonawca winien wykazać:a) wykonanie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 1 roboty budowlanej o wartości min. 150 000,00 zł brutto polegającej na budowie i/lub przebudowie i/lub remoncie budynku oraz co najmniej 1 roboty budowlanej o wartości min. 150 000,00 zł polegającej na budowie i/lub przebudowie i/lub remoncie konstrukcji dachowej wrazz pokryciem dachowymb) osobę skierowaną do realizacji zamówienia publicznego, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 725) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów albo uprawnione do sprawowania samodzielnej funkcji na podstawie odrębnych przepisów prawa, w specjalności:- konstrukcyjno-budowlanej (do pełnienia funkcji kierownika budowy) – osoba winna posiadać doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót budowlanych, przy realizacji co najmniej 2 robót budowlanych o wartości min. 150 000,00 zł brutto każda, polegających na budowie i/lub przebudowie i/lub remoncie budynku oraz przez co najmniej 18 miesięcy brała udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków zgodnie z art. 37 c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2022 poz. 840 z późn. zm.).Użyte określenia „budowa”, „przebudowa”, „remont” „budynek” – w rozumieniu ustawy Prawo budowlane (t.j.Dz. U. z 2024 r. poz. 725)2. UWAGI:1) Wartości pieniężne wskazane w dokumentach, mające na celu wykazanie spełniania przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznejlub finansowej oraz zdolności technicznej lub zawodowej podane w walutach obcych, Zamawiający przeliczy na złote polskie wg średniego kursu walut NBP z dnia zamieszczenia ogłoszenia o niniejszym postępowaniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. W przypadku wskazania wartości pieniężnej w walucie obcej nie obowiązującej w dniu opublikowania ww. ogłoszenia, Zamawiający przeliczy wartość na złote polskie wg średniego kursu walut NBP z ostatniego dnia obowiązywania tej waluty.2) Doświadczenie Wykonawcy i osób będzie uznawane, gdy Wykonawca wykaże roboty budowlane i usługi zakończone.
Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak
Sekcja IV - Procedura przetargowa
IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
IV.2. Kryteria oceny ofert
IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
IV.3. Informacje administracyjne
IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-08-01